НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА

 Методика викладання суспільних дисциплін у студентів технічних спеціальностей

ОСВІТА

1998 р. – закінчила Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

2018 – 2022 рр. – навчання в аспірантурі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка зі спеціальності 015 Професійна освіта)

12.2022 р. рішенням спеціалізованої вченої ради ДФ 58.053.021 присуджено ступінь доктора філософії у галузі знань 01 Освіта / Педагогіка зі спеціальності 015 Професійна освіта. Тема дисертації: Формування професійної відповідальності студентів технічних університетів у процесі вивчення суспільних дисциплін. Диплом доктора філософії Н 23 № 000091 від 27.12.2022 р.

ВИРОБНИЧА ТА НАВЧАЛЬНО-НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

1996-2000 рр. – лаборант, Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти.

2000–2002 рр. – старший лаборант кафедри українознавства та філософії, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.

2002–2022 рр.  – асистент кафедри українознавства та філософії, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.

2023 р. – старший викладач кафедри інформаційної діяльності та соціальних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.

НАВЧАЛЬНІ КУРСИ

  1. ​Філософія,
  2. Політологія

НАУКОВІ ПРАЦІ

  1. Meshko H., Habrusieva N., Kryskov A. Research of professional responsibility of students of technical specialities by means of information and communication technologies. Journal of Physics: Conference Series, IOP Publishing. Vol. 1840, №. 1. Р. 012058. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1840/1/012058 (індексовано Scopus)
  2. Habrusieva N. Fronestical approach to the formation of professional responsibility of future specialists of technical specialties: monitoring by means of information and communication technologies. Social work and education. Т. 9. №. 1. Р. 7-25. DOI: https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.1.13.
  3. Мешко Г., Габрусєва Н. Методика дослідження професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей. Наука і техніка сьогодні. Сер.: Педагогіка. 2022. № 5 (5). С. 353–366. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5)-353-365.
  4. Габрусєва Н. Дослідження професійної відповідальності та асертивності студентів технічних спеціальностей як ресурсів продуктивних копінг-стратегій. Молодь і ринок. 2022. № 3-4 (201-202). 184-190. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.260030.
  5. Габрусєва Н. Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер.: Педагогіка. № 1(1). С. 125135. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.15
  6. Kravets V., Meshko H., Meshko O., Leskiw A. & Habrusieva N. (2021). Development of Future Managers’ Resilience as a Condition for Efficiency and Reliability of Management Activities. SHS Web of Conferences, Les Ulis. 2021. Vol. 100. 02003. https://doi.org/10.1051/shsconf/202110002003
  7. Щигельська Г., Потіха О., Габрусєва Н., Чоп Т. Ґендерні квоти та жіноче представництво на вищих керівних посадах місцевого самоврядування в Україні. Науково-теоретичний альманах Грані. 2021. 24(7-8), 59-76. https://doi.org/10.15421/172179.
  8. Meshko H.; Meshko O.; Trubavina I.; Drobyk N.; Grubinko V.; Bilyk N.& Habrusieva N. Research of Teachers’ Occupational Health by Means of Digital Technologies. SCITEPRESS. In Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology. Vol. 2: AET, 2022. P. 544-559. https://doi.org/10.5220/0010933800003364
  9. Meshko H.M.; Meshko O.I; Habrusieva N.V.; Leskiw A.Z.; Meshko H.O. Development of Assertiveness of Future Managers as a Condition for Success in Management. SCITEPRESS. In Proceedings of the 5th International Scientific Congress Society of Ambient Intelligence ISC SAI, 2022, P. 300-309. https://doi.org/10.5220/0011354200003350
  10. Meshko, H.M., Meshko, O.І., & Habrusieva N.V. (2023) The Impact of the War in Ukraine on the Emotional well-being of Students in the Learning Process. Journal of Intellectual Disability – Diagnosis and Treatment, Vol. 11, No. 1, P. 55-65. https://doi.org/10.6000/2292-2598.2023.11.01.7
    URL: https://www.lifescienceglobal.com/pms/index.php/jiddt/article/view/9020

УЧАСТЬ У КОНФЕРЕНЦІЯХ

  1. Габрусєва Н.В. Етапи формування відповідальності в працях В. Сухомлинського. Педагогіка та психологія сьогодні: постулати минулого і сучасні теорії: зб. матеріалів доп. учасн. Міжнародної науково-практичної конференції (19-20 жовт. 2018 р.). Одеса: «Південна фундація педагогіки», 2018. С. 119-122. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/29282.
  2. Габрусєва Н.В. Роль суспільних дисциплін в професійній підготовці інженера. Актуальні задачі сучасних технологій: зб. матеріалів доп. учасн. Ⅶ Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів (28-29 лист. 2018 р.). Тернопіль: ТНТУ, 2018. Т. 3. С. 145–146. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/27629.
  3. Габрусєва Н.В. Компетентність відповідальності в світовій та українській освітній практиці. Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення: зб. матеріалів доп. учасн. Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (22 трав. 2020 р.). Тернопіль: ТНПУ, 2020. C. 33-35. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/15781/4/conf_prof_komp-%28uchutelja-2021%29.pdf.
  4. Габрусєва Н.В. Класичний ідеал інженерної освіти. Східноєвропейська конференція менеджменту та економіки: зб. матеріалів доп. учасн. Міжнародної конференції (29 трав. 2020 р.). Любляна, 2020. C.141-142. URL:  https://www.vspv.si/uploads/visoka_sola/datoteke/workshop_eecme_2020_-_proceeding_of_conference__ljubljana_school_of_business.pdf.
  5. Габрусєва Н.В., Грицишин В.С. Штучний інтелект: сьогодні і завтра. Фундаментальні та прикладні проблеми сучасних технологій: зб. матеріалів доп. учасн. Міжнародної науково-технічної конференції (14–15 трав. 2020 р.). Тернопіль: ТНТУ, 2020. С. 247-248.
  6. Мешко Г., Мешко О., Габрусєва Н. Стан емоційного благополуччя учнів у процесі навчання під час війни. Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки: Збірник тез доповідей  ІІ Міжнародної наукової конференції (21-22 квітня 2022 р).Упор. Криськов А., Вишньовський В.,  Габрусєва Н..Тернопіль: ФОП Паляниця ВА, 2022. С. 15-18.

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ

  1. Сертифікований дистанційний курс «Філософія» – ID 352.
  2. Довгань А.О., Ніконенко В.М., Габрусєва Н.В., Чоп Т.О. Методичні рекомендації та завдання для практичних занять з дисципліни «Філософія» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти технічних спеціальностей. Тернопіль, ФОП Паляниця В. А.,  75 с.
  3. Довгань А.О., Габрусєва Н.В., Чоп Т.О. Методичні рекомендації та завдання для практичних занять з дисципліни «Філософія» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти економічних спеціальностей. Тернопіль, ФОП Паляниця В. А.,  74 с.
  4. Габрусєва Н.В. Методичні рекомендації до вивчення курсу «Професійна відповідальність фахівця технічного профілю в сучасних умовах». Тернопіль, 2022.  43 с. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38632